bizdg.pl

Blog tematyczny o biznesie i finansach

Biznes

Pierwsza praca – jak znaleźć pierwsze zatrudnienie?

Pierwsza praca – jak znaleźć pierwsze zatrudnienie?

Znalezienie pierwszej pracy może okazać się dość trudnym i niezwykle czasochłonnym zadaniem. Podczas poszukiwań wymarzonego zatrudnienia warto pamiętać między innymi o przygotowaniu rzetelnego CV.

Poszukiwania pierwszej pracy – od czego zacząć?

Poszukiwania pierwszego zatrudnienia najlepiej rozpocząć od przygotowania przejrzystego i przykuwającego uwagę CV. W curriculum osoby starającej się o zdobycie pierwszej pracy nie powinno zabraknąć szczegółowych informacji dotyczących wykształcenia. W dobrze przygotowanym CV powinien znaleźć się także opis wszystkich przebytych kursów – warto pamiętać o tym, że dodatkowe umiejętności zdobyte na różnego rodzaju szkoleniach okażą się kluczowe podczas poszukiwania pierwszej pracy.

W CV nie powinno zabraknąć także opisu dodatkowych zajęć czy wolontariatów – warto pamiętać o tym, że pracodawca z pewnością zwróci uwagę na aktywność oraz poziom zaangażowania poszczególnych kandydatów. W tej sekcji można z powodzeniem umieścić również informacje dotyczące uczestnictwa w uniwersyteckich kołach naukowych czy odbytych praktykach.

Podczas przygotowywania CV warto skupić się na dostosowaniu zawartości dokumentu do wymogów i specyfiki danego stanowiska – nie można zapominać, że uwypuklenie konkretnych osiągnięć wyróżni curriculum na tle pozostałych aplikacji.

Pierwsza praca – jak znaleźć odpowiedni staż?

Pierwsza praca bardzo często stanowi źródło sporego stresu – warto pamiętać o tym, że brak doświadczenia, zmiana środowiska i konieczność przystosowania się do nowych realiów mogą okazać się dość przytłaczające. Osoby, którym zależy na rozpoczęciu kariery zawodowej powinny rozważyć opcję płatnych stażów. Staż pozwoli na zdobycie niezbędnego doświadczenia i ułatwi zapoznanie się z dynamiką pracy.

Na rynku pracy funkcjonuje wiele firm oferujących ciekawe oferty stażu – kandydaci na pracowników mogą wybierać między innymi pomiędzy ofertami prywatnych firm oraz stażami oferowanymi przez urzędy pracy. Warto pamiętać o tym, że pracodawcy bardzo często decydują się na przedłużenie współpracy ze stażystą, oferując mu zatrudnienie w oparciu o umowę o pracę.

Pierwsza praca – zdobycie niezbędnych umiejętności

Niekiedy może okazać się, że do zdobycia wymarzonej pracy koniecznym jest podszlifowanie lub zdobycie nowych umiejętności. Nauka języka czy intensywny kurs obsługi komputerowego pakietu biurowego mogą ułatwić znalezienie ciekawej i dobrze płatnej pracy.

Inwestowanie w różnego rodzaju kursu uatrakcyjni profil zawodowy kandydata, przykuwając uwagę rekruterów. Warto zaznaczyć, że w przypadku osoby poszukującej pierwszej pracy dobrym pomysłem okażą się nie tylko kursy poszerzające umiejętności techniczne, ale także szkolenia skupiające się na podnoszeniu kwalifikacji z obszaru tzw. umiejętności miękkich.

Pierwsza praca a umowa – o czym pamiętać?

Przed podpisaniem pierwszej umowy o pracę warto bardzo dokładnie zapoznać się z wszystkimi jej warunkami. Pracownicy rozpoczynający karierę zawodową powinni zwrócić uwagę między innymi na kwestie takie jak rodzaj kontraktu, wymiar czasowy czy miejsce wykonywania obowiązków. W zapisach umowy o pracę nie powinno zabraknąć także szczegółowego opisu praw i zobowiązań pracownika, powinna znaleźć się tam także informacja dotycząca wysokości wynagrodzenia.

Udostępnij

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.