Czym jest reklama prasowa? Najprościej rzecz ujmując jest to taki rodzaj reklamy, którego środkiem przekazu jest prasa. Oczywiście prasa w szerokim jej rozumieniu. Jest to między innymi prasa tradycyjna, czyli papierowa, a także e- gazety. Celem reklamodawcy jest trafienie do określonej grupy odbiorców i to właśnie z tego powodu należy właściwie ocenić, gdzie reklama powinna być zamieszczona. Charakter prasy może być różnorodny. Może ona być zarówno ogólna, jak i specjalistyczna. Ponadto może mieć zasięg lokalny lub ogólnokrajowy. Oczywiście ważna jest również skala nakładu prasy, bo to od tego czynnika będzie zależeć liczba odbiorców reklamy.
Zalety reklamy prasowej w czasopismach
Czasopismo to druk periodyczny, który ukazuje się nie częściej niż raz w tygodniu, a także nie rzadziej niż raz w roku, Przede wszystkim ma różnorodną tematykę oraz duży zasięg geograficzny, co powoduje, iż trafia do różnych grup czytelników.
Jakie są więc zalety reklamy prasowej w czasopismach? Przede wszystkim mają bardzo dobrej jakości papier oraz wysoką jakość druku. Warta zauważenia jest znacznie mniejsza konkurencja, a czytelnicy czasopism są bardziej świadomi i stali w swym wyborze. Potrafią czytać przekazywane treści z ogromnym zaangażowaniem i zainteresowaniem.
Niewątpliwą zaletą jest także długookresowa dostępność w kioskach i innych punktach sprzedażowych. Ponadto jeden egzemplarz jest w stanie dotrzeć do wielu osób, będąc udostępnianym w poczekalniach, bibliotekach, salonach fryzjerskich i kosmetycznych.
Jakie jeszcze zalety posiada reklama prasowa w czasopismach? Na pewno można do nich zaliczyć możliwość reklamy zapachowej w postaci pasków zapachowych, a także próbek kosmetycznych.
Wady reklamy prasowej w czasopismach
Znaczącą wadą czasopism jest to, że wydawane są nie częściej niż raz w tygodniu, co sprawia, że częstotliwość reklamy znacznie spada. Często także zdarza się, ze wydrukowany nakład wraca do docelowego odbiorcy. Niestety reklama w jednym czasopiśmie bardzo często oznacza małą liczbę odbiorców, co powoduje konieczność reklamy w kilku czasopismach. To zaś powoduje znaczne podniesienie kosztów.
Ogromną wadą reklamy prasowej w czasopismach jest to, że materiały do reklamy należy złożyć z dużym wyprzedzeniem, a to wymaga długofalowego określenia ogólnej strategii reklamowej. Niestety może się tak zdarzyć, że bez wykwalifikowanego projektanta nie będzie możliwa reklama, a to zapewne obciąży reklamodawcę dodatkowymi kosztami.
Wady i zalety reklamy w prasie codziennej
Najważniejszą zaletą reklamy w prasie codziennej jest jej duża częstotliwość. Ponadto emisja reklamy nie jest obarczona zbyt dużymi kosztami, a w samej reklamie można przekazać naprawdę sporą dawkę informacji. Nie trzeba także przekazywać jej z dużym wyprzedzeniem, co czyni reklamę niezwykle aktualną.
Dość dużą wadą jest papier, który jest niskiej jakości, a także spora konkurencja oraz krótki czas działania reklamy. Należy mieć na uwadze, że tytuły prasy codziennej mają mniejszy prestiż.