Strona główna
Reklama
Tutaj jesteś

Reklama prasowa – wady i zalety

3 września 2022 reklama prasowa


Czym jest reklama prasowa? Najprościej rzecz ujmując jest to taki rodzaj reklamy, którego środkiem przekazu jest prasa. Oczywiście prasa w szerokim jej rozumieniu. Jest to między innymi prasa tradycyjna, czyli papierowa, a także e- gazety. Celem reklamodawcy jest trafienie do określonej grupy odbiorców i to właśnie z tego powodu należy właściwie ocenić, gdzie reklama powinna być zamieszczona. Charakter prasy może być różnorodny. Może ona być zarówno ogólna, jak i specjalistyczna. Ponadto może mieć zasięg lokalny lub ogólnokrajowy. Oczywiście ważna jest również skala nakładu prasy, bo to od tego czynnika będzie zależeć liczba odbiorców reklamy.

Zalety reklamy prasowej w czasopismach

Czasopismo to druk periodyczny, który ukazuje się nie częściej niż raz w tygodniu, a także nie rzadziej niż raz w roku, Przede wszystkim ma różnorodną tematykę oraz duży zasięg geograficzny, co powoduje, iż trafia do różnych grup czytelników.

Jakie są więc zalety reklamy prasowej w czasopismach? Przede wszystkim mają bardzo dobrej jakości papier oraz wysoką jakość druku. Warta zauważenia jest znacznie mniejsza konkurencja, a czytelnicy czasopism są bardziej świadomi i stali w swym wyborze. Potrafią czytać przekazywane treści z ogromnym zaangażowaniem i zainteresowaniem.

Niewątpliwą zaletą jest także długookresowa dostępność w kioskach i innych punktach sprzedażowych. Ponadto jeden egzemplarz jest w stanie dotrzeć do wielu osób, będąc udostępnianym w poczekalniach, bibliotekach, salonach fryzjerskich i kosmetycznych.

Jakie jeszcze zalety posiada reklama prasowa w czasopismach? Na pewno można do nich zaliczyć możliwość reklamy zapachowej w postaci pasków zapachowych, a także próbek kosmetycznych.

Wady reklamy prasowej w czasopismach

Znaczącą wadą czasopism jest to, że wydawane są nie częściej niż raz w tygodniu, co sprawia, że częstotliwość reklamy znacznie spada. Często także zdarza się, ze wydrukowany nakład wraca do docelowego odbiorcy. Niestety reklama w jednym czasopiśmie bardzo często oznacza małą liczbę odbiorców, co powoduje konieczność reklamy w kilku czasopismach. To zaś powoduje znaczne podniesienie kosztów.

Ogromną wadą reklamy prasowej w czasopismach jest to, że materiały do reklamy należy złożyć z dużym wyprzedzeniem, a to wymaga długofalowego określenia ogólnej strategii reklamowej. Niestety może się tak zdarzyć, że bez wykwalifikowanego projektanta nie będzie możliwa reklama, a to zapewne obciąży reklamodawcę dodatkowymi kosztami.

Wady i zalety reklamy w prasie codziennej

Najważniejszą zaletą reklamy w prasie codziennej jest jej duża częstotliwość. Ponadto emisja reklamy nie jest obarczona zbyt dużymi kosztami, a w samej reklamie można przekazać naprawdę sporą dawkę informacji. Nie trzeba także przekazywać jej z dużym wyprzedzeniem, co czyni reklamę niezwykle aktualną.

Dość dużą wadą jest papier, który jest niskiej jakości, a także spora konkurencja oraz krótki czas działania reklamy. Należy mieć na uwadze, że tytuły prasy codziennej mają mniejszy prestiż.

Jak napisać skuteczne CV, które zwróci uwagę rekrutera

Redakcja bizdg.pl

Cześć jestem Piotr. Interesuje się tematyką biznesową i dlatego lubię dawać porady innym na ten temat. Moja przygoda biznesowa zaczęła się jeszcze kilka lat temu i teraz dzięki temu mam możliwość żeby dzielić się tymi informacjami z Wami.

MOŻE CIĘ RÓWNIEŻ ZAINTERESOWAĆ

jak tworzyć reklamy, które konwertują: przewodnik krok po kroku
czym jest influencer marketing i jak go efektywnie używać
sztuka storytellingu w reklamie: jak budować emocjonalne związki

Jesteś zainteresowany reklamą?